پنجره ها

روش های خلاقانه زیادی برای استفاده از کدهای QR وجود دارد که از جمله آنها استفاده در شیشه های فروشگاه است.


چگونه از کدهای QR در شیشه فروشگاه ها استفاده کنیم

چندین سال است که کدهای QR موضوعی داغ در بازاریابی بوده که مباحثی در خصوص کارآمدی آن نیز به همراه داشته است. اگرچه وقتی صحبت از سود ناشی از استفاده از این کدها به میان آمد و با استفاده از اسامی بزرگی مانند کوکاکولا و اسپاتیفای اثبات این ادعا آغاز شد، بهره گیری از مزیت تکنولوژی به موثرترین شیوه به مساله ای بسیار مهم برای کسب وکارهای کوچک و بزرگ مبدل شد.

روش های خلاقانه بسیار زیادی برای استفاده از کدهای QR وجود دارد اما برخی از قدیمی ترین آنها هنوز هم به کار می آیند. ممکن است عادت داشته باشید کدهای QR را در پنجره ها ببینید اما کارهای خلاقانه ای نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید تا کارآمدی این استراتژی ساده را به حداکثر برسانید.

 

در اینجا برخی نکات در خصوص استفاده از کدهای QR برروی شیشه فروشگاه ها را ارائه می کنیم.

 

نکته 1: جهت­دهی به وب سایت یا محصول

وقتی صحبت از کدهای QR در شیشه فروشگاه ها به میان می آید هدف از این بازی تشویق مشتری از طریق ارائه روشی ساده برای دستیابی به چیزی است که معمولا تلاش کمی نیاز دارد. از این رو به جای تایپ در وب سایت از طریق تلفن هایشان یا تعیین محل محصول در نوار جستجو از کدهای QR بر روی شیشه فروشگاه ها می تواند اسکنرها را مستقیما به محصول مورد نظر متصل کند.

حالا خواه این فروشگاه که از آن خرید می کنید آنلاین باشد یا خیر این کدها بخوبی کار می کنند اما کاربرد این کدها خصوصا زمانی مشخص می شود که محصول درست داخل خود فروشگاه قرار گیرد. طبیعتا این روشی عالی برای تشویق مردم به مراجعه نزد شما و جستجوی محصولاتی خاص است اما اگر خودتان قالب بدون نیاز به اینترنت را در اختیار نداشته باشید باز هم می توانید با جستجوی کسب وکارهایی که محصول شما را دارند، از کدهای QR در پنجره فروشگاه بهره مند شوید.

 

نکته 2: استفاده از اسکن برای تخفیف

ممکن است ارائه کد تخفیف در خود فروشگاه کار عجیبی بنظر برسد اما باید به خاطر داشته باشید مشتری که جلوی فروشگاه شما قدم می زند به شما کمکی نمی‌کند. مسئله اصلی این است که کاری کنید تا آن­ها وارد فروشگاه شوند و کوپن خرید برای محصولات داخل فروشگاه به شکل کدهای QR بر روی شیشه ها روشی بسیار مناسب برای کشاندن افراد به داخل فروشگاه است. حداقل این که با این کار می توانید به اطلاع افراد محلی برسانید که چه نوع پیشنهادات و محصولاتی در فروشگاه شما موجود است که همچنین بعدها می­تواند برایتان سودمند باشد. به همین دلیل است که استفاده از کدهای QR کوپن  بر روی پنجره فروشگاه ها جهت ایجاد امکان مطلع­شدن از تخفیف­ها ایده خوبی است.

 

نکته3: جایزه بگذارید

کدهای QR بر روی شیشه فروشگاه ها همیشه نباید به فرم کدهای QR بر روی پنجره فروشگاه جلوی ساختمان باشد. مثلا فروشگاهی یک کمپین کد QR را به راه انداخت که در آن مشتریان می توانستند با اسکن کدهای داخل پنجره ها در زنجیره رستوران ها در قرعه­کشی شرکت کنند. شاید بگویید: « بسیار خوب، همه برای قرعه­کشی وقت می­گذارند و تقریبا هیچ کسی وارد نمی شود » اما کدهای QR روی پنجره فروشگاه که به این روش استفاده می شوند چیز بیشتری به پیشنهاد جایزه اضافه می‌کند زیرا زحمت ورود به قرعه­کشی را حذف می نمایند. مثلا چند بار با نوشتن به آدرس روی در بطری یا برچسب، شانس بردن جایزه بزرگی را داشته اید؟ البته که در این قرعه­کشی­ها شرکت نکرده­اید ! مردم با استفاده از بارکد QR روی شیشه های مغازه و اسکن آن شانس بیشتری برای برنده شدن دارند که جاذبه آن را در کل افزایش می دهد.

 

نکته4: شراکت با کمیت شناخته شده

کدهای QR بر روی شیشه فروشگاه ها نیز فرصت بزرگی برای ایجاد ارتباط برند شما با رخدادهای مهم را فراهم می کند که در محدوده شما رخ می دهد. اگر این فرصت برای پخش فیلم جدید یا جشنواره ای در آینده باشد می توانید تبلیغی را ارائه دهید که کد QR دارد و با محصولات یا خدمات فروشگاه شما ارتباط دارد. اگر قرار است جشنواره ای برگزار شود چرا یک لینک تخفیف برای اسباب بازی یا آیتم های مرتبط با فیلم مورد نظر را آن­جا ارائه ندهیم؟ ایده این کار این است که شما را به تکاپو بیندازد تا به دنبال دوست یا شریکی بگردید که مشارکت با شما برایشان سودآور خواهد بود.

 

نکته 5: برند خود را بفروشید

همچنین می توان از کدهای QR ویدیویی بر روی پنجره فروشگاه ها نیز برای لینک به محتوای ویدئویی استفاده کرد. این یعنی می توانید در عرض سی ثانیه فروشگاه خود را به مشتریان نشان دهید و آنها را به بررسی و اکتشاف تشویق نمایید. از این استراتژی برای برندهای بزرگی مانند کوکاکولا و کادیلاک استفاده شده است اما هیچ دلیلی برای این وجود ندارد که این استراتژی برای کسب وکارهای آفلاین سودمند نباشد.